2011. július 1., péntek

Interjú az olvasásról

Interjút készítettünk magyar tanárunkal Dr.Horvátné Farkas Ibolyával.
Megkérdeztük az olvassással való kapcsolatáról és kedvenc könyveiről
-Mikor kezdődött a szoros kapcsolata az olvasással?
-Meglehetősen korán, azt hiszem harmadikos-negyedikes koromtól jártam rendszeresen könyvtárba. A mai napig az orromban érzem, ahogy belépvén a helyiségbe, megcsap a könyvek enyhén dohos illata.
-Milyen könyvek után érdeklődött? 
-Imádtam a meséket. Kevés könyv volt a hetvenes években abban a falusi könyvtárban, amelybe jártam. Szinte minden meséskönyvet ismertem, újból és újból elolvastam őket, nem tudtam megunni. Aztán jöttek a csíkos és a pöttyös könyvek, de nagyon szerettem az indián történeteket is.
-Mit jelentett a tanárnő számára a könyv?
-Csodálatosan kitágították számomra a világot. Messzi tájakra repítettek, de nagyon sokat tanultam általuk önmagamról is.
Képtelen voltam letenni, ha igazán érdekelt. Emlékszem, egyszer nyáron hajnali ötkor nyitott be a nagyapám a szobámba. Persze mikor kiderült, hogy egész éjjel olvastam, alapos fejmosást kaptam. 
-Milyen gyarkan járt könytárba?
-Hetente egyszer volt könyvtár, alig vártam a szerdákat, akkor jól felpakoltam könyvekkel, hogy egy hétig kitartson.
-Mi a véleménye a mai gyerekek olvasási szokásairól?
-Nagyon szomorú vagyok, mert azt látom, hogy szinte alig olvasnak a mai gyerekek. A történetek nem, vagy alig kötik le őket. Emlékszem kezdő tanár koromban a legrosszabb gyerekek is szájtátva, néma csendben hallgatták a meséket. Ma már a gyerekek többségét nem lehet mesével, szép történettel lekötni.
-A tanárnő magyar szakos. Befolyásolta a szakma  választáskor a döntését, hogy nagyon szeret olvasni?
-Természetesen. S csodálatos érzés, amikor sikerül „megfertőzni” a gyerekeket az olvasás szeretetével. Minden évfolyamban van ilyen, csak sajnos nagyon kevés.
-Tanárnőnek van kedvenc írója?
-Sok kedvenc íróm volt és van ma is, de Dosztojevszkij minden életkorban lenyűgözött. A Félkegyelmű című művét nagyon sokszor olvastam.
-Jelenleg milyen témájú könyveket olvas?
-Jelenleg spirituális irodalmat olvasok legszívesebben. Abban a korban vagyok, amikor az foglalkoztat igazán, hogy mi az emberi élet célja. Honnan jöttünk, és
hová megyünk?
-Köszönjük az interjút.

               Készítette: Gyurkó Rebecca, Kiss Virág, Krizsán Anna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése